Profil firmy

„Být konzultantem se stalo eufemismem pro stav nezaměstnanosti. Jsou takoví konzultanti, kteří se snaží uživit poradenstvím, aniž by o něm věděli co se za nehet vejde. Jinými slovy, podvodníci nebo blufaři."
"Podmínky pro blufování a poradenství jsou vlastně stejné. Zkušenosti, vyžadované pro obě činnosti se nejen překrývají, ale v podstatě jsou pro obě profese shodné."
"Být konzultantem znamená být expertem v oblasti, kterou jste si právě vymyslel, zejména pak ve vysvětlování lidem, kteří dělají svou práci mnoho let, jak by ji měli dělat lépe.
Podvodníkem je pak ten, kdo jen předstírá, že dělá totéž, což nakonec vede ke zcela stejnému výsledku."
Nigel Viney: Bluff Your Way in Consultancy


Navzdory této sarkastické definici poradenství jako profese prosperuje a to proto, že stále existují manažeři,kteří hledají u konzultantů něco, co potřebují a za co jsou dokonce ochotni zaplatit!

Může se zdát kuriózní, že v zemích s vysokou úrovní manažerského vzdělávání a propracovanými plány osobního rozvoje je poradenství zcela běžně nakupovanou službou. Proč?

Především proto, že tito manažeři umí oddělit (pokud to vůbec lze) skutečné konzultanty od podvodníků a od těch pravých konzultantů získat to, co má pro ně hodnotu. Jinými slovy: umí definovat problém, který chtějí od konzultanta vyřešit a umí si vybrat skutečného experta na takový problém. 

Deset rad, jak spolupracovat s konzultantem: Máte rádi konzultanty? (e-biz listopad 2000)